غم بزرگ ملت

سفیر سیمرغ، وبلاگ تخصصی ادبیات فارسی

غم بزرگ ملت

خمینی (ره) روح خدا بود در کالبد زمان.مقام معظم رهبری

14خرداد یادآور تلخ ترین حادثه در خاطره ملت ایران،یادآور غم فراق بزرگ ترین الگوی مردم مسلمان ایران در عصر معاصر بود.یادش و راهش همچنان جاوید و پاینده باد.

چراغ غزل

گفتى كه من از روز ازل سوخته بودم                 با داغ چراغ غزل افروخته بودم

آرى من از آن بارقه كوكب چشمت                    دلسوخته، دلسوخته، دلسوخته بودم

با ياد نگاه تو چراغ سحرى را                            بر قله خورشيد برافروخته بودم

چون لاله به صحراى جنون با تب عشقت           پيراهنى از شعله به تن دوخته بودم

پروانه صفت در سفر سوختن اى شمع             از تو غزل سوختن آموخته بودم

بر باد شد از جور تو آن كوه تحمل                    كه اندر گذر حادثه اندوخته بودم

رفتى و به دنبال تو تا صبح قيامت                     بر باغ نظر ديده جان دوخته بودم

 نصرالله مردانى - كازرون

 





:: موضوعات مرتبط: تصاویر، شعر، شعر، ،
:: برچسب‌ها: امام خمینی(ره)؛غزل, نصرالله مردانی,
نويسنده : ....